Yazılım Güncellemeleri

Bu bölümden BAP Otomasyon Sistemine yapılmış olan son değişiklikleri ve düzenlemeleri görebilirsiniz.

Tarayıcı Uyumluluğu:

Otomasyon sistemi aşağıdaki tarayıcılarda test edildi ve çalışıyor.
• Internet Explorer (6+)
• Mozilla Firefox (4.0.1)
• Safari (5.1.2)
• Google Chrome (15.x)

Güncellemeler:

12.09.2012 Proje başvurusu yaparken proje başlangıç tarihi olarak kullanılan takvimde değişiklik yapıldı. Daha önceden bu takvimde ileriye dönük tarihte bir kısıtlama yoktu ancak yeni güncelleme ile bu alan bir sonraki proje son gününe kadar sınırlandırıldı.

12.09.2012 “TL” ibareleri kaldırılarak yerine “” ibaresi getirildi.

22.08.2012 Bütçe ile ilgili alanlarda kuruş değerleri girilebilecek hale getirildi. Kuruş ayrımı için “.” veya “,” kullanabilirsiniz, sistem her ikisini de kabul edip düzeltme yapacaktır.

24.05.2012 23.05.2012 tarihinde farkedilen önemli bir hata düzeltildi. Bu hata, rapor özetlerinin onaya sunulduğu formdaki metin alanlarının sunucuya gönderilememesiydi.

24.05.2012 Zengin metin alanlarına bazı özel karakterlerin ? olarak görünmesi sorunu düzeltildi. UTF-8 standartlarındaki tüm karakterler düzgün kaydedilip görüntülenmektedir.

24.05.2012 Zengin metin alanlarına word gibi belgelerden yapılan kopyala-yapıştır işleminde (bazı durumlarda) içerik yanlış görünüyordu. Bu sorun farklı bir metin yazılımının modifiye edilmiş bir versiyonunun adapte edilmesiyle düzeltildi.

22.03.2012 Proje başvurusu formunda kaydet butonuna tıklandığında Proje Süresi alanı kaydedilmiyor ve tekrar forma gelince seçim gözetilmeksizin ’12’ ay olarak geliyordu. Bu alan son revizyonda değiştirildiğinde gözden kaçmış. Bugün düzeltildi ve doğru kaydediyor.

20.12.2011 Proje başvurusu bölümündeki “Proje başlangıç tarihi” alanı düzenlendi, artık projenizin başlangıç tarihini ileri bir tarih olarak belirtebilirsiniz. Bu bölümde projenin başvurusunun yapıldığı tarihten önceki bir tarihin girilmesine izin verilmiyor. En son onaya gönderirken onaya sunduğunuz tarih veya ileri bir tarih belirtmeniz gerekmektedir.

09.12.2011 Proje başvurusu bölümünde hesap tablosundaki tarihlere ekleme yapıldı. Yılın son aylarında açılan projelerde ilk harcama yılı olarak bir sonraki yıl beyan edilmek istenildiğinde 36 aylık projelerde dördüncü bir yıl bölümü daha olması gerekiyordu. Bu sorun düzeltildi.

02.12.2011 Proje başvuruları, ara raporlar ve sonuç raporu ekranlarında majör değişiklikler yapıldı. Zengin içerikli metin yazılabilmesi için kullanıcı girişi alanları değiştirildi. Artık word belgesi gibi diğer ortamlardan kopyala/yağıştır yöntemiyle alınan yazılar çok daha düzgün görünecekler. Ancak yine de bölüm başkanları ve dekanların belge görüntülemelerinde öte yandan da BAP Biriminin arşivlemesinde homojenlik olması açısından bazı word özellikleri bloklandı. Bunlar font boyutu ve uzun aralıklı paragraf gibi özelliklerdir. Bunların dışında kalan italik, bold, altı çizili, sağa yatık, ortalı, sola yatık gibi yazım biçimlerini toolset ile kullanabilirsiniz. Bu özellikler kopyala/yapıştır yaptığınız zamanda da korunarak alınacaktır ve daha sonra üzerinde tekrar düzeltme yapmanız gerekmiyecektir. Eğer formatlamada sorun yaşarsanız toolset de en sol tarafta bulunan ikon formatı temizler/resetler.

02.12.2011 Onaya sunma işlemi yaparken sistem eğer onaya sunma iletişim kutusundan sonra “Eksik alanlar bulunmaktadır” şeklinde bir iletişim kutusu daha gösteriyorsa formunuz onaya gitmez, öncelikle bu alanları doldurmanızı bekler. Eksik alanlar kırmızı “* Gerekli alan” veya diğer açıklama yazıları ile belirtilir. Ancak kaydederken formunuzu kontrol etmez dilediğiniz kadar bilgi ile kaydedebilirsiniz.

01.12.2011 Sistemin proje başvuru son tarihlerinden itibaren 20 gün süre ile kapalı olması üzerine bazı geliştirmeler yapıldı. Kullanıcıların başka yöntemlerle kapalı olan sisteme proje başvurusu yapmaları engellendi. (Bu yayına yetişmediğinden geri planda kalmıştı). Not: Sistem kapalı iken yeni proje başvurusu yapamaz ve kayıtlı projeniz üzerinde işlem yapamazsınız. Sistem tekrar açıldığında yeni proje başvurunuzu yapabilir ve kayıtlı projenizi düzenleyerek onaya sunabilirsiniz, başvurularınız sistem tekrar açıldığında bir sonraki son tarihte değerlendirilecektir.

30.11.2011 Projelerin imza için basılacağı ekranın altındaki imza atacak olan öğretim elemanları (ve dijital onay verilmiş olan tarih) listesinde bölümü olmayan fakülteler için sadece Dekan olan öğretim elemanının adı görünmekteydi. Bölümü olmayan fakültelerde dekanın onayı çift onay olarak kabul edildiğinden dolayı bu alana, aynı zamanda bölüm başkanı olarak da onay verdiğini göstermek için her şartta bölüm başkanı ve dekan görünecek hale getirildi.

30.11.2011 Proje başvurusu yaparken “Halen Yürütülmekte Olan Projeler” kısmının Desteklenen miktar bölümüne harf yazılması engellendi, bu alanda sadece düz formatta rakam olması gerekiyor ve sistem bu şekilde kontrol edecek.

30.11.2011 Proje başvurusu yaparken “Halen Yürütülmekte Olan Projeler” kısmında eğer Proje adı alanını girip Proje kodunu girmezseniz veya tam tersi durumunda formu onaya sunamazsınız ancak kaydedebilirsiniz. Eğer o alanlara birşey yazılmazsa girmenize zorlamayacak. Bilgilerin eksik olmaması açısından bu eklendi.

30.11.2011 Ara rapor ve sonuç raporlarında tüm alanları doldurmaya gerek kalmadan kaydedebilmesi sağlandı.

30.11.2011 Proje başvurularında tüm alanların doldurulmasına gerek kalmadan kaydedebilmesi sağlandı. Gerekli alanların kontrolü sadece proje başvurusu onaya sunulacağı zaman yapılacak.

29.11.2011 Proje başvurularında ve proje sonuç raporlarında dekan onayından sonra imzaya giderken basılan dökümanda en altta görünen imza atan öğretim elemanlarının görünümü değiştirildi. Bu alanda artık öğretim elemanlarının dijital onayı verdikleri tarih de görünüyor.

Bilinen durumlar:

* Yeni proje başvurusunda Desteklenen Diğer Projeler bölümündeki desteklenen miktar alanı sadece rakam kabul ediyor ancak “.” işareti de rakamın bileşeni olarak kabul edildiğinden dolayı form submit oluyor. Normal şartlarda bu normal olmasına karşın veritabanına alınan rakam alanı tamamlanarak alınmış oluyor. Örneğin: 12.500 tl yazdığımız zaman bu rakam 13 tl olarak kabul edilecektir. Bunun için 12500 tl olarak yazılması gerekiyor. Problem yaşanması durumunda bu alana düzenleme yapılacak.


Adres: Çırağan Cad. No:36, Ortaköy 34349, İstanbul Tel:(212) 227 44 80 Faks: (212) 259 20 85